Rehber Spigot.yml bize ne anlatıyor? Nesin ulan sen.

ReklamAlani ReklamAlani ReklamAlani

irfandumanx

ApiaTeam
Yönetici
27 Mar 2019
52
7
800
17
İstanbul
  • Hediye Bu Parası Söylenmez

Spigot.yml Bize Ne Anlatıyor?

Merhaba MCDeyiz Üyeleri! Bugün ki konumuz Spigot.yml Rehberi. Hepimiz spigot.yml dosyası ile karşılaşmışızdır. Genelde hiç kurcalanmaz fakat spigot.yml çok işimize yarayacak ayarlamalar bulundurabiliyor, belki de eklentisini aradığınız özelliği burada bulacaksınız. Okumaya devam!

1.PNG






tab-complete
tab-complete nedir veya tab-complete ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Birçok komutu veyahut isimi bir ya da iki harfini yazıp tabe basmamızla gerisinin tamamlanması olayıdır.
Normal hali: 0
Tür: Sayı Değeri
3 türü vardır;
-1: Tab tamamlamalarını tamamen kapatır.
0: Tab tamamlamalarının hepsine izin verir.
1: Tabin tamamlanması için 1 harf yazmak zorunda bırakır.
2: Tabin tamamlanması için 2 harf yazmak zorunda bırakır.
5: Tabin tamamlanması için 5 harf yazmak zorunda bırakır.




send-namespaced
send-namespaced nedir veya send-namespaced ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Eğer ayarlarınızda true olarak kalırsa /<eklenti>:<komut> dizimini gösterir. False yaparsanız tabe bastığı zaman eklentilerin adlarına erişemeyecekler. Eklentileri öğrenme bugını eklentisiz bu şekilde kapatabilirsiniz.
Normal hali: true
Tür: Boolean (True, False)

silent-commandblock-console
silent-commandblock-console nedir veya silent-commandblock-console ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Komut bloklarının konsola bilgi göndermesini kontrol etmenizi sağlar.
Normal hali: false
Tür: Boolean

log
log nedir veya log ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Sunucunuzdaki tüm olayların kayıt altında tutulmasını kontrol eder.
Normal hali: true
Tür: Boolean

replace-commands
replace-commands nedir veya replace-commands ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Bazı komutlar hem bukkit hem de orijinal minecraft yani vanillada vardır. Listeye aldığınız komutlar bukkit için kapatılır, vanilla için kullanılır.
Normal hali: [setblock, summon, testforblock]
Tür: Liste

2.PNG


Burada küçük bir şeye değineceğim. Mesajlarınızda renk kullanmak için uğrayın, mesajların "&" karakterini de desteklediğini unutmayalım. Yeni satıra geçmek için ise "\n" kullanın.

whitelist
whitelist nedir veya whitelist ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Sunucunuzu oyunculara kapattığınız zaman ekranlarına çıkan mesajdır. /whitelist add {kullanıcıadı} ile özel olarak sunucuya girmesini sağlayabilirsiniz.
Normal hali: "You are not whitelisted on this server!"
Tür: Sümerlilerin icat ettiği yazı

unknown-command
unknown-command nedir veya unknown-command ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Sunucunuzda bilinmeyen bir komut yazıldığında oyunculara giden mesajdır.
Normal hali: "Unknown command. Type "help" for help.
Tür: Yazı

server-full
server-full nedir veya server-full ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Sunucunuz için belirlediğiniz slot sayısı dolunca, bunu aşmaya çalışan üyelere gelen mesajdır.
Normal hali: "The server is full!
Tür: Yazı

outdated-client
outdated-client nedir veya outdated-client ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Sunucunuzun desteklediği sürümden daha eski bir sürüm ile oyuna girmeye çalışan oyuncunun karşısına çıkan uyarıdır.
Normal hali: "Outdated client! Please use {}
Tür: Yazı

outdated-server
outdated-server nedir veya outdated-server ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Oyundan veya konsoldan /restart komutunu girdiğinizde oyuncuların karşısına çıkan yazıdır.
Normal hali: "Outdated server! I'm still on {0}"
Tür: Yazı
Normal hali: "Server is restarting"
Tür: Yazı

3.PNG


disable-saving
disable-saving nedir veya disable-saving ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Aktifleştirilince sunucu ve oyuncular için bir istatistik datası toplamaz.
Normal hali: false
Tür: Boolean

forced-stats
forced-stats nedir veya forced-stats ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Listelenen başarımların tüm oyuncular için başlangıç seviyesi belirlenir.
Oyunculara bir mesaj veya bilgi kutusu göndermez.

Normal hali: {}
Tür: Harita


4.png

disable-saving
disable-saving nedir veya disable-saving ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Aktif edilirse oyuncuların başarımlarını kayıt altına almaz.
Normal hali: false
Tür: Harita

disabled
disabled nedir veya disabled ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Listeye eklediğiniz başarımları oyundan kaldırır.
Normal hali: []
Tür: Liste
Başarım listesini aşağıda veriyorum.

disabled:
- minecraft:story/root
- minecraft:nether/root
- minecraft:end/root
- minecraft:adventure/root
- minecraft:husbandry/root
- minecraft:story/shiny_gear
- minecraft:end/elytra
- minecraft:adventure/summon_iron_golem
- minecraft:husbandry/break_diamond_hoe
- minecraft:story/obtain_armor
- minecraft:nether/return_to_sender
- minecraft:adventure/sleep_in_bed
- minecraft:story/lava_bucket
- minecraft:end/dragon_breath
- minecraft:end/kill_dragon
- minecraft:adventure/kill_all_mobs
- minecraft:story/enchant_item
- minecraft:nether/all_potions
- minecraft:story/follow_ender_eye
- minecraft:husbandry/tame_an_animal
- minecraft:nether/create_beacon
- minecraft:story/deflect_arrow
- minecraft:story/iron_tools
- minecraft:adventure/totem_of_undying
- minecraft:adventure/kill_a_mob
- minecraft:adventure/adventuring_time
- minecraft:nether/brew_potion
- minecraft:husbandry/plant_seed
- minecraft:end/dragon_egg
- minecraft:adventure/sniper_duel
- minecraft:end/levitate
- minecraft:nether/create_full_beacon
- minecraft:nether/summon_wither
- minecraft:husbandry/balanced_diet
- minecraft:nether/all_effects
- minecraft:nether/fast_travel
- minecraft:nether/get_wither_skull
- minecraft:husbandry/bred_all_animals
- minecraft:story/mine_stone
- minecraft:story/enter_the_nether
- minecraft:adventure/trade
- minecraft:nether/uneasy_alliance
- minecraft:story/mine_diamond
- minecraft:story/upgrade_tools
- minecraft:nether/find_fortress
- minecraft:story/cure_zombie_villager
- minecraft:story/form_obsidian
- minecraft:end/find_end_city
- minecraft:end/enter_end_gateway
- minecraft:nether/obtain_blaze_rod
- minecraft:adventure/shoot_arrow
- minecraft:story/enter_the_end
- minecraft:husbandry/breed_an_animal
- minecraft:end/respawn_dragon
- minecraft:story/smelt_iron

5.PNG



netty-threads
netty-threads nedir veya netty-threads ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Ağ için Netty'nin kaç iş parçacığı (thread) kullanacağını ayarlıyorsunuz.
Normal hali: 4
Tür: Sayı
zjWZr7.png


bungeecord
bungeecord nedir veya bungeecord ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Bungeecord özelliklerini açıp kapamanıza yarar.
Normal hali: false
Tür: Boolean

timeout-time
timeout-time nedir veya timeout-time ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Sunucunun bir işi gerçekleştirirken yanıt vermesi gereken süre. Mesela sunucunuza bir iş yaptıracaksınız ve sunucudan bir süre yanıt alamadınız, burada ayarladığınız süre boyunca cevap alamadığınızda sunucu kendisini yeniden başlatır.
Normal hali: 60
Tür: Sayı

restart-on-crash
restart-on-crash nedir veya restart-on-crash ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Bu ayar true ise sunucunuz bir crash yüzünden çöktüğünü algılarsa otomatik olarak kendisini yeniden başlatır.
Normal hali: true
Tür: Boolean

restart-script
restart-script nedir veya restart-script ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Sunucunuz siz oyundan /restart komutunu işlediğinizde ya da herhangi bir crashdan dolayı çöktüğünde buradaki ayarladığınız dosyayı okur ve dosyada kendisini yeniden başlatması isteniyorsa yeniden başlatır. Yani buraya direkt .bat dosyasını yazabilirsiniz. (./baslat.bat şeklinde)
Normal hali: ./start.sh
Tür: Yazı (Dosya adı)

late-bind
late-bind nedir veya late-bind ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Bu ayar tüm eklentileriniz yüklenene kadar oyuncuların sunucuya girmesini geciktirir.
Normal hali: false
Tür: Boolean

sample-count
sample-count nedir veya sample-count ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.

Screenshot_74.png

Mesela arkadaşlar default hali 12'dir. Şu an fare imleci kırmızı kutu ile belirlediğim yerde. Yani sunucunuzda 15 çevrim içi var diyelim; 12 tanesini sıralı bir şekilde dizer, benim mavide dizdiğim gibi. Diğer üç oyuncunun ise ismini göstermez. Bu liste tamamen rastgele seçtiği oyunculardan oluşuyor. Bir de 12 yerine 0 yazdım ve sonucu gözlemlemek istedim; fare imleci morumsu belirlediğim alanda ama herhangi bir isim çıkmıyor.
Screenshot_75.png


Normal hali: 12
Tür: Sayı

player-shuffle
player-shuffle nedir veya player-shuffle ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Diyelim ki bu konuyu okuyan güzel forum üyesi bir pvp sunucusuna 5. olarak girdi ben ise 1. olarak girdim. Sonra ben çıktım 10. olarak girdim siz ise hala 5. girensiniz. Dolayısıyla sizin gönderdiğiniz packetlar siz sunucuya benden önce girdiğiniz için benimkinden önce gerçekleşiyor ve pvp sunucularında bir karmaşa yaratıyor. Ben oraya bir değer girersem tick cinsinden o saniye içerisinde oyuncuları karıştırıyor ve sen 3. ben 5. yok o 7. girdi olayı olmuyor ve pvp sunucularındaki karmaşa önlenmiş oluyor. PvP sunucunuz varsa bu değeri 40 olarak bırakmak iyidir.
Normal hali: 0
Tür: Integer

filter-creative-items
filter-creative-items nedir veya filter-creative-items ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Vanilla kara listesindeki eşyaların, yaratıcı modundaki oyuncuların kullanmasını engeller.
Normal hali: true
Tür: Boolean

user-cache-size
user-cache-size nedir veya user-cache-size ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
usercache.json dosyasındaki kayıt edilen maksimum oyuncu sayısını ayarlarsınız.
Normal hali: 1000
Tür: Sayı

save-user-cache-on-stop-only
save-user-cache-on-stop-only nedir veya save-user-cache-on-stop-only ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Sunucu, kullanıcı verilerini sürekli kaydeder. Eğer ki siz bunu true yaparsanız kullanıcı verilerini sadece stop atıldığı vakit kaydeder.
Normal hali: false
Tür: Boolean

moved-wrongly-threshold
moved-wrongly-threshold nedir veya moved-wrongly-threshold ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
"Yanlış hareket" olayının eşik değerini kontrol eder. Bu sayının arttırılması pingli bir oyuncunun hareketinin çok fazla sınırlanmamasını sağlar ama hile kullanmayı seven oyuncular tarafından da kötü niyetli kullanılabilir.
Normal hali: 0.0625
Tür: Kesirli ya da tam sayı

moved-too-quickly-multiplier
moved-too-quickly-multiplier nedir veya moved-too-quickly-multiplier ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
"Çok hızlı hareket edildi" olayının eşik değerini kontrol eder. Bu sunucunun bir oyuncunun hareket etmesine izin vereceği maksimum hızdır. Bu değer bazı durumlarda sorun yaşatabilir, büyük trinitrotoluen topları ile fırlatılan oyuncular gibi.
Normal hali: 10
Tür: Kesirli ya da tam sayı

log-villager-deaths
log-villager-deaths nedir veya log-villager-deaths ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Köylülerin ölürken ölüm kaydının tutulup tutulmayacağı buradan ayarlanır.
Normal hali: true
Tür: Boolean

item-dirty-ticks
item-dirty-ticks nedir veya item-dirty-ticks ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Şüpheli eşyaların kontrol edilme süresini buradan ayarlayabilirsiniz. Normalde Minecraft her 0.05 saniyede eşyayı kontrol eder eğer ki eşyada bir değişiklik varsa ama tüm NBT datasını taradığı için biraz pahalıya patlayabiliyor. Spigot ise sadece temel sayım / data / tip verilerini her 1 saniyede kontrol eder.
Normal hali: 20
Tür: Sayı


6.png


verbose
verbose nedir veya verbose ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Sunucu başlatıldığında her dünya için ayrıntılı raporlama yapılıp yapılmayacağı buradan aktif edilebilir ya da kapatılabilir.
Normal hali: true
Tür: Boolean
view-distance
view-distance nedir veya view-distance ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Her oyuncunun çevresinde yüklenecek olan chunks sayısını buradan kontrol edebilirsiniz. Bu değer 15'den büyük 1'den küçük olamaz. Yüksek çevrim içi alıyorsanız bu değeri düşürmek sunucunuzu rahatlatabilir.
Normal hali: 10
Tür: Sayı


merge-radius-exp
merge-radius-exp nedir veya merge-radius-exp ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Kaç olarak ayarladıysanız herhangi bir exp çevresinden 3 blok uzaklıktaki explerle gruplaşır.
Normal hali: 3.0
Tür: Sayı


item
item nedir veya item ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Kaç olarak ayarladıysanız aynı olan eşyalar çevresinden 2.5 blok uzaklıktaki eşyalarla gruplaşır.
Normal hali: 2.5
Tür: Sayı


chunks-per-tick
chunks-per-tick nedir veya chunks-per-tick ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Tick başına büyüme için güncellenecek chunk sayısını kontrol eder. Bunu azaltmak büyümeyi yavaşlatır.
Normal hali: 650
Tür: Sayı


item-despawn-rate
item-despawn-rate nedir veya item-despawn-rate ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Yerdeki bir ögenin silinmesi için gereken tick değerini kontrol eder. Aslında mantık şudur; bir miktar blok ileri gidersiniz ve geri döndüğünüzde eşyalar otomatik yok olmuştur. Bunu değeri azaltmak eşyanın silinmesi için yürümeniz gereken mesafeyi azaltır ve sunucuya performans artışı sağlar.
Normal hali: 6000
Tür: Sayı


mob-spawn-range
mob-spawn-range nedir veya mob-spawn-range ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Oyuncunun etrafında ne kadar uzaklıkta mob doğacağını ayarlamayı sağlar bu ayar. Değeri arttırmanız mobların daha nadir ve dağınık görünmesine neden olacaktır.
Normal hali: 6
Tür: Sayı


growth
growth nedir veya growth ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Yukarıda saydıklarımızın ya da diğer tarım ürünlerinin büyüme hızını kontrol eder. Değer 100 iken Vanilla hızında büyürler fakat chunks-per-tick nedeniyle yavaş görünebilirler. Bu değerleri değiştirmek performansı etkilemez. Bu ayarlamalarla sunucudaki tarım eşyalarının değerlerini arttırabilir azaltabilirsiniz, yani sadece oynayışı değiştirir.
X değişkeni yerine Kaktüs, Karpuz, Balkabağı, Fidan, Şeker Kamışı, Mantar, Buğday ya da diğer tarım ürünleri gelebilir.
Normal hali: 100
Tür: Sayı


entity-activation-range
entity-activation-range nedir veya entity-activation-range ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Varlıkların etkin olacağı blok uzaklığını kontrol eder. Bu sayılarla oynamak pek sağlıklı olmasa da azalttığınız vakit sunucunuzda iyi bir performans artışı yaratabilirsiniz. Bunun için lütfen optimizasyonlu spigot konusu bekleyin.
Normal hali: (animals: 32, monsters: 32, misc: 16)
Tür: Sayı


tick-inactive-villagers
tick-inactive-villagers nedir veya tick-inactive-villagers ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Bu ayar true iken oyuncu köylünün aktif olmaması gereken bir uzaklıktaysa (entity-activation-range) köylü yine de aktif çalışır. Yani bunu false yapmak şunu değiştirir; oyuncu köylüden alışveriş yaptı ve stokları bitirdi. Köylünün çalışmadığı bir uzaklığa gittiğinde eğer ki bu ayar false ise köylü bu eşyaları tekrardan stoklayamaz. Stoklaması için köylünün aktif olacağı uzaklıkta bulunmalı. Eğer bu ayar true ise ne kadar uzaklığa da gitse geri döndüğünde köylü stoklarla onu bekliyor olacaktır.
Normal hali: true
Tür: Boolean


entity-tracking-range
entity-tracking-range nedir veya entity-tracking-range ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Varlıkların görünür olması için kaç blok uzaklık gerektiğini buradan ayarlarsınız. Bu değerin dışındaki varlıklar cpu kullanımını azaltmak ve bant genişliğini korumak için oluşturulmayacaklarından görünmez olacaktır. Other ayarı tüm varlıklar için maksimum bir sınırdır. Bu ayarlar sunucu performansını pek de etkilemez.
Normal hali: (players: 48, animals: 48, monsters: 48, misc: 32, other: 64)
Tür: Sayı


save-structure-info
save-structure-info nedir veya save-structure-info ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
1.6.3'de yeni gelen kaydetme yöntemiyle yapı bilgilerinin kaydedilip kaydedilmeyeceğini ayarlar. Bunu false yapmak Ender gözlerinin portalı işaret etmemesine, netherda wither skeletonların doğmamasına ve 1.7'de cadıların kulübelerinde doğmamasına neden olur.
Normal hali: true
Tür: Boolean


random-light-updates
random-light-updates nedir veya random-light-updates ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Sunucunun örnek chunklar alarak ışıklandırmayı düzeltmesi buradan kontrol edilir.
Normal hali: false
Tür: Boolean

nerf-spawner-mobs
nerf-spawner-mobs nedir veya nerf-spawner-mobs ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Bu ayar true ise mob spawnerlardan doğan yaratıklar put gibi duruyor ayrıca size saldırmıyorlar ancak normal doğan zararlı moblar saldırır yani karıştırmayın. Su hareketinden yararlanarak bazılarını hareket ettirebilirsiniz. Spoilerda bir görsel paylaştım anlamanız için;
Screenshot_78.png
Normal hali: false
Tür: Boolean


zombie-aggressive-towards-villager
zombie-aggressive-towards-villager nedir veya zombie-aggressive-towards-villager ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Bu değer false yapılırsa eğer artık zombiler köylüleri öldürmeye çalışmaz. Böylece zombinin işlevi kısıtlandığı için daha az lag yaratabilir.
Normal hali: true
Tür: Boolean


enable-zombie-pigmen-portal-spawns
enable-zombie-pigmen-portal-spawns nedir veya enable-zombie-pigmen-portal-spawns ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Değeri false yaparsanız nether portalından artık pigman geçmez. Bunu büyük altın farmlarını engellemek için kullanabilirsiniz.
Normal hali: true
Tür: Boolean

max-entity-collisions
max-entity-collisions nedir veya max-entity-collisions ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Tek bir varlığın tick başına çarpışma sayısını kontrol eder. 1X1 alanlardaki çarpma etkinliği azaltmak için değeri yükseltmeniz gerekir.
Normal hali: 8
Tür: Sayı


dragon-death-sound-radius
dragon-death-sound-radius nedir veya dragon-death-sound-radius ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Ejderhanın ölüm sesinin ne kadar uzağa yayılacağını buradan kontrol edebilirsiniz.
Normal hali: 0
Tür: Sayı

wither-spawn-sound-radius
wither-spawn-sound-radius nedir veya wither-spawn-sound-radius ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Doğan witherların yarattığı sesin ne kadar uzağa yayılacağını buradan kontrol edebilirsiniz.
Normal hali: 0
Tür: Sayı


max-bulk-chunks (1.9 Altı Sürümler İçin)
max-bulk-chunks nedir veya max-bulk-chunks ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Paket başına kaç chunk gönderileceği buradan ayarlanır.
Normal hali: 10
Tür: Sayı

max-tick-time
max-tick-time nedir veya max-tick-time ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
max-tick-time, Spigot'ın her tickde işaretleyeceği varlıkların maksimum ms miktarıdır. Biliyorum anlamadınız o yüzden detaya iniyorum. Mesela diyelim ki sunucuda 500 tane varlık (entity) var. Diyelim ki 50 tane entity 10ms aldı sunucudan, 250 tanesini 50ms. Şimdi 250 tane varlık 50ms aldığı için ve bizim de entity ayarımız 50 ile sınırlandırıldığı için diğer 250 entity spigot tarafından işaretlenmiyor bu da onların durmasına yani hareket etmemesine ya da onlarla alakalı daha fazla istenmeyen şeylerin engellenmesine neden oluyor. Bu ayarlama TPS kaybına neden olacak kadar çok fazla varlığa sahip olanların onların etkisini azaltmasına olanak sağlaması içindir. Bu değerlerin düşürülmesi iyi bir performans katacaktır sunucuya ancak oyundaki bazı davranışları etkileyebilir. Mobların gecikmeli görünmesi gibi ancak normal oyuncuya bir etkisi olmamaktadır. Bazı testler tile için 10 - 20, entity için 20 - 25 arası değerlerin sunucuya iyi bir performans kazandırdığını göstermiş.
Normal hali: (tile: 50, entity: 50)
Tür: Sayı


clear-tick-time
clear-tick-time nedir veya clear-tick-time ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Tick listesinin zaman içinde artma olasılığını önler ancak önceden yaptığınız ince ayarları, büyümeleri ya da başka ayarları bozabilir. Gerçekten zorunda kalanların true yapmasını öneriyor ve pek ellenmesini doğru bulmuyorum.
Normal hali: false
Tür: Boolean


hopper-alt-ticking
hopper-alt-ticking nedir veya hopper-alt-ticking ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Bu ayarın aktifleştirilmesi hopper-check özelliğini devre dışı bırakır.
Normal hali: false
Tür: Boolean

hopper-amount
hopper-amount nedir veya hopper-amount ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Tick (0.05sn) başına hoppera girecek eşya sayısı buradan ayarlanır.
Normal hali: 1
Tür: Sayı

seed-village
seed-village nedir veya seed-village ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Dünyanızdaki köylerin yerleşimi için kullanılan seedi kontrol eder. Varsayılan değer vanillayı yansıtır. Vanilla değerinde bırakılınca, birinin sizin dünyanızın seedini keşfetmesine neden olabilir. Seedinizin gizli kalmasını istiyorsanız bu değerleri dünyanızı oluşturmadan önce başka bir rastgele sayıyla değiştirmeniz önerilir.
Normal hali: 10387312
Tür: Sayı

seed-feature
seed-feature nedir veya seed-feature ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Dünyanızdaki özellikleri örnek olarak nether kalelerinin yerleşimi için kullanılan seedi kontrol eder. Varsayılan değer vanillayı yansıtır. Vanilla değerinde bırakılınca, birinin sizin dünyanızın seedini keşfetmesine neden olabilir. Seedinizin gizli kalmasını istiyorsanız bu değerleri dünyanızı oluşturmadan önce başka bir rastgele sayıyla değiştirmeniz önerilir.
Normal hali: 14357617
Tür: Sayı


seed-monument
seed-monument nedir veya seed-monument ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Dünyanızdaki deniz anıtlarının yerleşimi için kullanılan seedi kontrol eder. Varsayılan değer vanillayı yansıtır. Vanilla değerinde bırakılınca, birinin sizin dünyanızın seedini keşfetmesine neden olabilir. Seedinizin gizli kalmasını istiyorsanız bu değerleri dünyanızı oluşturmadan önce başka bir rastgele sayıyla değiştirmeniz önerilir.
Normal hali: 10387313
Tür: Sayı

seed-slime
seed-slime nedir veya seed-slime ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Dünyanızdaki Slime moblarının muhtemel doğum lokasyonları için kullanılan seedi kontrol eder. Varsayılan değer vanillayı yansıtır. Vanilla değerinde bırakılınca, birinin sizin dünyanızın seedini keşfetmesine neden olabilir. Seedinizin gizli kalmasını istiyorsanız bu değerleri dünyanızı oluşturmadan önce başka bir rastgele sayıyla değiştirmeniz önerilir.
Normal hali: 987234911
Tür: Sayı

hunger
hunger nedir veya hunger ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Oyundaki eylemlerde ne kadar açlık çekileceğini buradan ayarlayabilirsiniz.
Normal hali:
jump-walk-exhaustion: 0.05
jump-sprint-exhaustion: 0.2
combat-exhaustion: 0.1
regen-exhaustion: 6.0
swim-multiplier: 0.01
sprint-multiplier: 0.1
other-multiplier: 0.0
Tür: Kesirli ya da tam sayı


hanging-tick-frequency
hanging-tick-frequency nedir veya hanging-tick-frequency ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Asılabilecek eşyaların tick değerinden güncelleme aralığını kontrol eder. (Resim, Eşya Çerçevesi, vb..)
Normal hali: 100
Tür: Sayı


ticks-per-hopper-transfer
ticks-per-hopper-transfer nedir veya ticks-per-hopper-transfer ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Bir huniden diğer huniye hopper-amountda yazan değer kadar aktardıktan ya da aldıktan sonra beklemesi gereken tick (20 tick = 1sn) değerinden süredir.
Normal hali: 8
Tür: Sayı


hopper-check
hopper-check nedir veya hopper-check ne işe yarar gibi sorularınız varsa açıklamayla başlayalım.
Hunilerin son eşya alma/aktarma girişiminden bu yana geçen süreyi tick cinsinden kontrol eder. Örnek olarak; eğer 8 yazarsanız, boş bir huni üstündeki eşyalara, üstündeki envanterlere, v.s. her 8 tickte bir bakacak demektir. 0 veya 1 değeri vanilla davranışını yansıtır. Bu değeri değiştirmek çoğu huni mekanizmasını desenkronizasyon nedeniyle bozacaktır.
Normal hali: 1
Tür: Sayı




Evet arkadaşlar bu konumuz da bu kadardı. Umarım faydalı olmuştur. Herkese İYİ FORUMLAR!
 
Moderatör tarafında düzenlendi: