Hub sunucuların vazgeçilmezi olan Çakma Lobi’nin amacı botlardan, spamlardan korunmaktır. Eğer bot ve spam’ı çok alıyorsanız Çakma Lobi kurmalısınız. Bot atılınca bütün botlar çakma lobiye gelir, diğer sunucular etkilenmez.
Oyuncular sunucuya girdiklerinde çakma lobi’den başlarlar, giriş yaptıktan sonra ise lobi’ye veya başka bir belirlediğiniz sunucuya aktarılırlar.
Bu başlık altında Çakma Lobi yani diğer adıyla Fake Lobi’yi kurmayı anlatacağım. Haydi başlayalım!
- Öncelikle bir bungeecord sunucunuz olması gerekiyor. Eğer bungeecord kurmayı bilmiyor iseniz şu konuya gidebilirsiniz: Tıkla!
- İlk öncelikle bir çakma lobi sunucusu kurmalısınız.
- Eğer kurmayı bilmiyorsanız buraya tıklayarak Batihost Çakma Lobi paketini indirebilirsiniz: Tıkla!
- İndirdikten sonra .rar dosyasındaki Çakma Lobi yazılı klasörü sunucularınızın klasörüne atın. (SkyBlock, Lobi gibi klasörülerin olduğu klasör)
- world dosyasını silip yeniden bir map yükleyin, şekilli şukullu olsun. Eğer map yüklemeyi bilmiyorsanız: Tıkla!
- Daha sonra Bungeecord klasörünüze girip config.yml dosyasını açın.
servers:
lobi:
motd: '&aBatihost - Lobi'
address: 123.45.12.56:25565
restricted: false
skyblock:
motd: '&aBatihost - Skyblock'
address: 123.45.12.56:25566
restricted: false
- Bu kısmı bulun ve servers: kısmının sonuna gelip bir kere enter tuşuna basın.
cakmalobi:
motd: '&aBatihost - CakmaLobi'
address: 123.45.12.56:25564
restricted: false
- Yukardaki kodu kopyalayın, servers: yazısının bir alt satırından yapıştırın.
servers:
cakmalobi:
motd: '&aBatihost - CakmaLobi'
address: 123.45.12.56:25564
restricted: false
lobi:
motd: '&aBatihost - Lobi'
address: 123.45.12.56:25565
restricted: false
skyblock:
motd: '&aBatihost - Skyblock'
address: 123.45.12.56:25566
restricted: false
- Böyle gözükecektir, cakmalobi: bölümündeki address: yazan yerdeki port kısmını (25564) kendi kafanıza göre 5 haneli bir sayı yapın ya da ellemeyin öyle kalsın, siz bilirsiniz. Fakat 25564 portlu başka bir sunucu varsa değiştirin.
- Daha sonra biraz yukarda priorities: diye bir kısım olacaktır. Ordaki yazıyı cakmalobi olarak ayarlayın. Bu kısım oyuncuların sunucuya girdiklerinde ilk başlayacağı sunucu olacak.
priorities:
- cakmalobi
- Böyle olacaktır. Daha sonra dosyayı kaydedip Cakma Lobi klasörüne girin. Ordan da server.properties dosyasını açın.
- Biraz altta server-port diye bir kısım olacak. Karşısındaki portu silip yerine Bungeecord config.yml‘deki cakmalobi bölümüne yazdığınız portu yazın.
server-port=25564
- Üstte config.yml’de 25564 olarak ayarladığımız için buraya da 25564 yazıyoruz. Siz başka port ayarladıysanız o portu yazın.
- Şimdi ise server.properties‘i kaydedip plugins klasöründen AuthMe klasörünü açın.
- CTRL+F kombinasyonunu kullanarak veya üstteki Ara bölümünden Bul tuşuna basıp çıkan yere Hooks yazın.
Hooks:
# Do we need to hook with multiverse for spawn checking?
multiverse: true
# Do we need to hook with BungeeCord?
bungeecord: true
# Send player to this BungeeCord server after register/login
sendPlayerTo: 'lobi'
# Do we need to disable Essentials SocialSpy on join?
disableSocialSpy: false
# Do we need to force /motd Essentials command on join?
useEssentialsMotd: false
- Böyle bir bölüm gelecek. bungeecord: kısmını true olarak ayarlayın. sendPlayerTo: kısmında ise kullanıcı çakmalobide (fake lobide) giriş/kayıt olduktan sonra aktarılacağı sunucuyu belirleyeceğiz. Eğer lobiniz varsa buraya ” tırnak işaretlerini silmeden arasına lobi yazın. Unutmayın, Bungeecord config.yml‘de servers kısmına lobi adına ne yazdıysanız onu yazacaksınız.
- Daha sonra Çakma Lobi ana dizinine gelip başlat.bat‘a sağ tıklayıp Düzenle tuşuna basın.
@echo off
TITLE CakmaLobi
java -Xmx500M -jar -Dfile.encoding=UTF-8 paperspigot.jar
PAUSE
- Burdaki kodda -Xmx500M kısmını kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Bu kısım çakma lobi’nize verdiğiniz ram miktarıdır. 500M 500 MB (megabayt)’a denk geliyor. Bu miktar çakma lobi için oldukça yeterlidir.
- Daha sonra dosyayı kaydedip sunucunuzu açın. Çakma Lobi’de iken kullanıcıların başlayacağı bloğun üzerine gelip /spawnbelirle yazın. Eğer üstte verdiğim paketi kullanıyorsanız otomatik bu komut çalışıyor vaziyette olacaktır. Komutu yazdıktan sonra artık sunucunuza giren kullanıcılar o blokta başlayacak ve o blokta giriş yapacaklar.
- AuthMe‘yi ayarladığımız için giriş yaptıkları anda belirlediğiniz sunucuya aktarılacaklar.
- Pakette olan skript sayesinde giriş yapan kullanıcıya otomatik görünmezlik efekti ve gece görüşü efekti verilecektir.
Eğer verdiğimiz paketi kullanmıyorsanız;
- spigot.yml dosyasında bungeecord: ayarı false olmalıdır.
Çakma Lobi’de Olması Gereken Eklentiler (Pluginler)
- AuthMe – Giriş/Kayıt eklentisidir.
- CustomPayloadFixer – Sunucu çökertme bugunu çözer.
- isim-bug-fixed – Bir oyuncunun adını büyük-küçük harflerle değiştirerek sunucuya girmesini engeller.
- NoCheatPlus – Hile koruması.
- ProtocolLib – Diğer eklentilerin çalışması için gerekli bir eklenti.
- SkQuery – Skript addonu.
- Skript – Basit sistemleri yapmamıza yarar.
- WildSkript – Skript addonu.
- WorldEdit – Bir tahta balta ile dünyayı güzelleştirmemize yarar.
- WorldGuard – Belirlediğiniz bölgeyi kimse kıramaz ve blok koyamaz.
Spawn Belirle Skripti
command /spawnbelirle:
permission: skript.spawn
trigger:
set {spawn} to location of player
message "&4[UYARI] &bYeni Spawn Belirlendi.!"
stop
Genel Skriptler
on first join:
teleport player to {spawn}
apply potion of night vision 255 to the player for 1 days
apply potion of invisibility 255 to the player for 1 days
on join:
set join message to ""
teleport player to {spawn}
apply potion of night vision 255 to the player for 1 days
apply potion of invisibility 255 to the player for 1 days
on quit:
set leave message to ""
on chat:
cancel event
message "&eBatiHost.com &b» &eLütfen önce giriş yapın."
on command:
command sender is player
command is not "login" or "register" or "aktar":
cancel event
message "&eBatiHost.com &b» &eLütfen önce giriş yapın."
# Çakma lobiden aktarılacak sunucunun ismi lobi 'dir bunu skyblock olarak faction olarak değiştirebilirsiniz.
# BungeeCord config.yml 'de ismini ne yaptıysanız burada da aynısını yapacaksınız. Başarılar.
command /aktar:
trigger:
bungeecord connect player to "lobi"
on damage:
cancel event
on explode:
cancel event
- Aktar komutundaki bungeecord connect player to kısmına “” tırnak işaretlerini silmeden lobi yazmanız gerekmekte. Eğer AuthMe’de bir hata olursa kullanıcılar /aktar komutunu kullanabilirler.
Konuyu nasıl buldun?
1
2
1
1
1
çakma lobi dosyası silinmiş tekrardan yollar mısın?