Yeni sunucu sahiplerinin korkulu rüyası: Lag, tps sorunu. Bu konuda sizlere nasıl sunucunuzu optimize edeceğinizi anlatacağım.

  • İlk öncelikle spigot’dan daha güçlü bir spigot türü kullanmalıyız: PaperSpigot.
  • PaperSpigot indirmek için Tıkla!
  • PaperSpigot’un en son sürümünü indirmek için işaretlediğim butona tıklayın.
  • İndirdiğiniz .jar’ı sunucunuzun ana dizinine atın. (plugins, başlat.bat’ın olduğu kısım)
  • İsmini spigot.jar olarak değiştirin.
  • Daha sonra başlat.bat’a sağ tıklayıp Düzenle tuşuna basın.
  • Açılan not defterinde sonu .jar ile biten şeyi bulun, eğer orda spigot.jar yazmıyorsa spigot.jar olarak değiştirin. Eğer spigot.jar yazıyorsa ellemeyin.
  • Not defterini kaydedip sunucunuzu başlatın.

Harita Ön Oluşturucu

Sunucunuzda bir sınır bölgesi oluşturarak oyuncuların daha fazla dünyaya açılmasını engelleyip daha fazla chunkların yüklenmemesini sağlayabilirsiniz. Etkisi yüksek. (Eğer sunucunuz SkyBlock ise yapmanıza gerek yok.)

  • Öncelikle Chunky ve ChunkyBorder adlı eklentiyi indirin. (Ücretsiz!) Yazıya tıklayarak indirebilirsiniz.
    • Eklenti 1.13, 1.14, 1.15, 1.16, 1.17 sürümlerinde test edilmiştir ve sorunsuz çalışmaktadır.
  • İndirdikten sonra indirdiğiniz .jar dosyalarını sunucunuzun plugins klasörüne atın.
  • Sunucunuzu yeniden başlatın.

  • Sunucunuza girin ve /chunky radius <blok> yazın. Yani bulunduğunuz noktadan <blok> sayısı kadar blok sonra sınır olucak ve o sınırdan kimse geçemeyecek.
  • Ben fotoğraf için 50 blok yaptım, tabii siz daha fazla yapmalısınız.
  • Komutu yazdıktan sonra /chunky center yazın. Bu komut sizin olduğunuz bloğu seçecek ve o bloktan <blok> sayısı kadar blok sonrası sınır oluşacak.
  • Daha sonra /chunky start komutunu kullanın. Ardından bekleyin, komudun tamamlanması belirlediğiniz bloğun fazlalığına göre değişebilir, saatler sürebilir.
  • Tamamlandıktan sonra sınırımızı oluşturmamız gerekiyor, bunun için ChunkyBorder eklentisi devreye giriyor.
  • /chunkyborder add yazın, sınırınız oluşacaktır.
  • Evet, oyuncularınız sınır bölgesinden daha ileriye gitmeye çalıştıklarında şu hatayı alacaklar ve geriye doğru ışınlanacaklar:

bukkit.yml

spawn-limits:

Varsayılan: monsters:70, animals:10, water-animals:15, water-ambient:20, ambient:15

Optimize: monsters:50, animals:8, water-animals:7, water-ambient:10, ambient:1

Etkisi: Ağır

  • Sunucu içersinde bulunan oyuncu sayısına bağlı olarak doğacak mob limitlerini ayarlar.

chunk-gc.period-in-ticks:

Varsayılan: 600

Optimize: 400

Etkisi: Orta

  • Kullanılmayan chunk’ların daha hızlı yok olmasını sağlar. Daha az bir sayı girmek, daha az tps tüketimi anlamına gelir.

ticks-per:

Varsayılan: monster:1, water:1, water-ambient:1, ambient:1

Optimize: monster:5, water:11, water-ambient:21, ambient:31

Etkisi: Orta

  • Bu ayar, sunucunun varlıkları ne sıklıkta (tik olarak) oluşturmaya çalıştığını belirler.

autosave:

Varsayılan: 6000 (genellikle)

Optimize: 6000

Etkisi: Bilinmiyor

  • Sunucuda otomatik olarak kayıt yapar, kapatmak isterseniz 0 yazabilirsiniz.

NOT: Eğer kayıt işlemi sırasında lag v.s. oluyorsa PaperSpigot kullanın.

spigot.yml

save-user-cache-on-stop-only:

Varsayılan: false

Optimize: true

Etkisi: Orta

  • Sunucunun sürekli olarak kullanıcı verilerini kayıt etmesini istiyorsanız false yapın, ya da sunucu kapanana/yeniden başlatılana kadar geciktirmesini istiyorsanız true yapın. True, performansınızı arttıracaktır.
    • Eğer true yaptıysanız sunucunuzun ani çökmelerine karşı düzenli yedek almalısınız.

max-tick-time:

Varsayılan: tile:50, entity:50

Optimize: tile:1000, entity:1000

Etkisi: Bilinmiyor

  • 1000, bu özelliği devre dışı bırakır. Küçük TPS Tasarrufu yaparsınız.

mob-spawn-range:

Varsayılan: 8

Optimize: 6

Etkisi: Bilinmiyor

  • Görüş mesafeniz kaçsa, ona göre o chunk’larda moblar doğar. Daha iyi anlatmak gerekirse örnek olarak chunk’ınız 6 ise o 6 chunk içinde moblar doğacaktır.

entity-activation-range:

Varsayılan: animals:32, monsters:32, raiders: 48, misc:16

Optimize: animals:16, monsters:24, raiders: 48, misc:8

Etkisi: Orta

  • Bu ayarı çok düşük ayarlamaktan kaçının, mob spawn sistemini bozabilirsiniz.

tick-inactive-villagers:

Varsayılan: true

Optimize: false

Etkisi: Orta

  • Bunu etkinleştirmek, sunucunun activation range aralığı dışındaki köylüleri işaretlemesini engeller.
    • Bunu ayarladığınızda eğer survival oynuyorsanız demir farmlarını bozmamak için villagers-active-for-panic: ayarını true olarak ayarlayın.

merge-radius:

Varsayılan: item:2.5, exp:3.0

Optimize: item:4.0, exp:6.0

Etkisi: Orta

  • Öğeleri birleştirme mesafesini ayarlar.

nerf-spawner-mobs:

Varsayılan: false

Optimize: true

Etkisi: Orta

  • Bu ayar etkinleştirildiğinde mobların saldırganlığı/hareket edişi/zıplayışı değişecektir. Eğer sunucunuzda mob farmları yapılıyorsa bu sunucunuz için çok büyük bir TPS tasarrufu olacaktır.

item-despawn-rate:

Varsayılan: 6000 (5 dakika)

Optimize: daha az?

Etkisi: Duruma Göre

  • Yere düşen itemler belirlediğiniz dakika sonrasında silinir.

arrow-despawn-rate:

Varsayılan: 1200

Optimize: 300

Etkisi: Düşük

  • Atılan oklar belirlediğiniz dakika sonrasında silinir.

paper.yml

max-auto-save-chunks-per-tick:

Varsayılan: 24

Optimize: 6

Etkisi: Yüksek

  • Bu, dünya kaydetme görevi sırasında artan yığın tasarrufunu yavaşlatır. Modern sunucular için inanılmaz derecede önemlidir. Yüksek oyuncunuz varsa bu ayarı 8 veya 9 olarak ayarlayabilirsiniz.

optimize-explosions:

Varsayılan: false

Optimize: true

Etkisi: Düşük

  • PaperSpigot, oynanışı etkilemeyen patlamalar için çok verimli bir algoritmaya sahiptir.

mob-spawner-tick-rate:

Varsayılan: 1

Optimize: 2

Etkisi: Düşük

  • Spawnerların mob spawnlama olayıyla ilgili bir ayar.

disable-chest-cat-detection:

Varsayılan: false

Optimize: true

Etkisi: Düşük

  • Bunu etkinleştirirseniz bir oyuncu sandığı açınca üzerinde bir kedi varsa sandık açılmaz. Bu mekaniğe ihtiyacınız var mı?

container-update-tick-rate:

Varsayılan: 1

Optimize: 3

Etkisi: Düşük

  • Bu açıkken envanterlerin ne sıklıkta (tik olarak) yenileneceğini değiştirir. Görsel sorunları önlemek için 4’ü geçmeyin.

max-entity-collisions: (Bazı sürümlerde spigot.yml içinde olabiliyor)

Varsayılan: 8

Optimize: 2

Etkisi: Düşük

  • İç içe giren, sıkışık moblar daha az çarpışır ve daha az TPS tüketir.

grass-spread-tick-rate:

Varsayılan: 1

Optimize: 4

Etkisi: Orta

  • Oynayışı etkilemez, sadece çimenlerin oluşmasıyla ilgili bir ayardır.

despawn-ranges:

Varsayılan: soft: 32, hard: 128

Optimize: soft: 28, hard: 96

Etkisi: Düşük

  • Soft = Mobların periyodik olarak kaldırılacağı bir oyuncuya olan mesafe (blok cinsinden).
  • Hard = Mobların anında kaldırıldığı mesafe.

hopper.disable-move-event:

Varsayılan: false

Optimize: true

Etkisi: Yüksek

  • Hunilerde her bir slot için InventoryMoveItemEvent eventini çağırmayı devre dışı bırakır.

NOT: Eğer InventoryMoveItemEvent eventini çağıran bir eklenti kullanıyorsanız false olarak kalsın.

non-player-arrow-despawn-rate:

Varsayılan: -1

Optimize: 60 (3 saniye)

Etkisi: Düşük

  • spigot.yml’de ki arrow-despawn-rate ayarına benzer. Ancak bu iskelet ile ateşlenen okları hedefler. Yani iskeletler ok attıktan sonra belirlediğiniz tick sonrası o oklar silinir. Oyuncular iskeletten çıkan okları alamadığından bu sadece kozmetik bir değişikliktir.

creative-arrow-despawn-rate:

Varsayılan: -1

Optimize: 60 (3 saniye)

Etkisi: Düşük

  • Yukarıdaki ayar gibi, ancak bu oyuncular tarafından ateşlenen diğer oyuncular tarafından alınamayan sonsuz oklar için. (Sonsuzluk büyüsü)

prevent-moving-into-unloaded-chunks:

Varsayılan: false

Optimize: true

Etkisi: Orta

  • Bu ayarı aktif ettiğinizde çok hızlı uçtuğunuz zaman yüklenmeyen bir chunk içine girdiğinizde sizi geldiğiniz yöne doğru geri ışınlar.

use-faster-eigencraft-redstone:

Varsayılan: false

Optimize: true

Etkisi: Yüksek

  • Bu ayar, gereksiz redstone işlemlerini %95’e kadar azaltır.

NOT: Redstone algoritmalarını değiştirmek için bir eklenti kullanıyorsanız, eklentiler redstone davranışını bozma eğiliminde olduğundan, bunları bu seçenekle değiştirmeyi düşünün.

armor-stands-tick:

Varsayılan: true

Optimize: false

Etkisi: Düşük

  • Bazı öğeler, dünyayla etkileşime girdiklerinden varlıklar (entity) olarak görülür (işaretleme gerektirir). İşaretlenmemiş zırh standları su tarafından itilmeyecek. (umursuyor musunuz?)

per-player-mob-spawns:

Varsayılan: false

Optimize: true

Etkisi: Düşük

  • Bu, Bukkit’in rastgele algoritmaları yerine tek oyunculu mob doğma davranışını uygular.

alt-item-despawn-rate:

Varsayılan: false

Optimize: true

Etkisi: Orta

  • Bu ayar, belirlediğiniz eşya düşüşlerini spigot.yml’de ki item-despawn-rate oranından daha hızlı veya daha yavaş kaldırmanıza olanak sağlar.
  • Örnek olarak kırıktaş ve nether taşlarını 15 saniyede kaldırmak:
    alt-item-despawn-rate:
      enabled: true
      items:
        COBBLESTONE: 300
        NETHERRACK: 300

NOT: Eşya eklerken COBBLESTONE gibi yazmalısınız, buraya tıklayarak tüm eşyaların yazılışına bakabilirsiniz.

server.properties

view-distance:

Varsayılan: 10

Optimize: 4-8

Etkisi: Yüksek

  • Bu ayar, tüm oyuncularınızın görüş mesafesini belirlediğiniz kadar ile sınırlandırır, tüm dosyalarınızdaki en etkili ayardır.

NOT: Görüş mesafenizi 7’den daha düşük ayarlarsanız, mob-spawn-range (spigot.yml) içindeki nota bakın.

network-compression-threshold:

Varsayılan: 256

Optimize: 512 (Eğer BungeeCord sunucunuz varsa -1 olarak ayarlayın!!)

Etkisi: Düşük

  • Sunucuda kullanılan veri ile ilgili bir ayardır.
    • Dediğim gibi BungeeCord sunucunuz varsa -1 olarak ayarlamalısınız, önemli.

Kaynak: Tıkla!

Konuyu nasıl buldun?
2
0
0
1
0

Yorumlar

  1. Aytaç

    Server dosyasına paper spigotu attığımızda önceden içinde olan normal spigot dosyasını siliyor muyuz sadece spigot bizim attığımız dosya spigot.jar olarak şuan bilgi verir misiniz?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir