WorldEdit, hemen hemen bütün sunucularda olan bir eklentidir. Bu eklenti sayesinde 2 tık ile minecraft dünyasında çok büyük değişiklikler yapabilirsiniz.
Kullanım
- Öncelikle WorldEdit eklentisini indirin. Yazıya tıklayıp indirebilirsiniz.
- İndirdikten sonra .jar dosyasını sunucunuzun plugins klasörüne atın.
- Sunucuyu yeniden başlatın.
- Kendine op ver, konsoldan op <nick> yazarak verebilirsin. Daha sonra //wand komutunu gir. Evet, WorldEdit komutlarını kullanırken 2 slash yani // kullanacağız. Komutu yazdıktan sonra eline bir tane tahta balta gelecek.
- Şimdi değişiklik yapacağın alana git ve bir köşeye sol tık, diğer köşeye de sağ tıkla.
Bu şekilde olacak.
- Mouse’in sol tıklaması ile ilk köşeyi belirle.
- Ardından sağ tık ile diğer köşeyi belirle ve seçimi tamamla.
- Şimdi ise burada //set komutu devreye giriyor. Bize blokların ID’si lazım. Oyun içinde F3+H kombinasyonunu kullanarak blokların ID’sini görebilirsiniz.
- F3+H yaptıktan sonra ID’ler bu şekilde gözükecektir. Resimdende anlayacağınız gibi taşın ID’si “1”
- Alanları seçtikten sonra //set komutunu kullanabiliriz. 5 meşe tahtasının ID’sidir. //set <blockid> olarak kullanabilirsiniz.
- İşte bu kadar!
Uyarı: 3000-5000 bloktan fazla değişiklik yaparsanız sunucunuz çökebilir.
- Eğer birden fazla blok koymak, karışık yapmak istiyorsanız: //set <blockid,blockid2,blockid3> şeklinde komutu kullanabilirsiniz.
Örnek;
/set 5,1,57
Bu komutta odun, taş ve elmas blok var. Hepsini karışık koyacaktır.
Komutlar ve Perm-Nodes
Alttaki tabloda bütün komutlar bulunmamakta, biz sadece en önemli olanlarını listeledik. Daha fazla bilgi istiyorsan buraya bakabilirsin: Tıkla!
Komut Formülü: <Komut> [-<flags>] <arguments> arguments= yapılacak şeyin adı.
Komut | Arguments | Alternatif | Flags | Permi | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|
/brush sphere | <block> [çapı] | /brush s /br sphere /br s /tool brush sphere /tool brush s /tool br sphere /tool br s | h (içini oyar) | worldedit.brush.sphere | Görünüşü belirler. |
/brush cylinder | <block> [çapı] [yükseklik] | /brush cyl /brush c /br cylinder /br cyl /br c /tool brush cylinder /tool brush cyl /tool brush c /tool br cylinder /tool br cyl /tool br c | worldedit.brush.cylinder | Silindirin görünüşü. | |
/chunkinfo | Yok | Yok | Yok | worldedit.chunkinfo | Brush’da bulunduğun yerin bilgisini alırsın. |
/listchunks | Yok | Yok | Yok | worldedit.listchunks | Bütün chunks’ı liste halinde gösterir. |
/delchunks | Yok | Yok | Yok | worldedit.delchunks | Bütün chunks’ı siler |
//copy | Yok | Yok | Yok | worldedit.clipboard.copy | Seçtiğin alanı kopyalar |
//cut | [leave-id] | Yok | Yok | worldedit.clipboard.cut | Seçtiğin alanı keser |
//paste | Yok | Yok | a (Boşluğu-Havayı kopyalama) | worldedit.clipboard.paste | Kopyaladığın yada kestiğin yapıyı yapıştırır. |
//rotate | <Derece ile ayarlanır 90-180 vb.> | Yok | Yok | worldedit.clipboard.rotate | Seçtiğin yönü değiştirir. |
//flip | [dir] | Yok | Yok | worldedit.clipboard.flip | Seçtiğin yapıyı çevirir |
/clearclipboard | Yok | Yok | Yok | worldedit.clipboard.clear | Kopyala-Kes-Yapıştır hafızasında ki kayıtları siler. |
/limit | <limit> | Yok | Yok | worldedit.limit | Blok değiştirme limiti koyar. |
/searchitem | <query> | //l /search | b (Sadece Bloklar) i (Sadece İtemler) | None | İtem arayabilirsin. |
/we | Yok | /worldedit | Yok | Yok | WorldEdit Komutları |
//hcyl | <block> <çap> [yükseklik] | Yok | Yok | worldedit.generation.cylinder | İçi boş olan silindir yapar. |
//cyl | Yok | Yok | İçi dolu silindir yapar | ||
//hsphere | <block> <çap> [yükseklik] | Yok | Yok | worldedit.generation.sphere | İçi boş kare yapar. |
//sphere | Yok | Yok | İçi dolu kare yapar. | ||
/forestgen | [boyut] [tip] [tür] | Yok | Yok | worldedit.generation.forest | Orman yapar |
/pumpkins | [boyut] | Yok | Yok | worldedit.generation.pumpkins | Kabak yapar |
//undo | [zaman] | /undo | Yok | worldedit.history.undo | Son yaptığın işlemi geri alır |
//redo | [zaman] | /redo | Yok | worldedit.history.redo | Yaptığın işlemi tekrarlar |
/clearhistory | Yok | Yok | Yok | worldedit.history.clear | WorldEdit-Geçmişini siler |
/unstuck | Yok | Yok | Yok | worldedit.navigation.unstuck | Takılı kaldığın bloktan seni kurtarır. |
/ascend | Yok | Yok | Yok | worldedit.navigation.ascend | Bir kat yukarı çıkartır |
/descend | Yok | Yok | Yok | worldedit.navigation.descend | Bir kat aşağı indirir |
/ceil | [clearance] | Yok | Yok | worldedit.navigation.ceiling | Çatıya gönderir. |
/thru | Yok | Yok | Yok | worldedit.navigation.thru | Duvardan geçişi sağlar |
/jumpto | Yok | Yok | Yok | worldedit.navigation.jumpto | Baktığın yere ışınlanır. |
/up | <blocks> | Yok | Yok | worldedit.navigation.up | Block sayısına göre yükselirsin |
//set | <block> | Yok | Yok | worldedit.region.set | Seçtiğin alanda blok tipini belirlersin. Örn: Heryeri taş yapmak için seç ve //set 1 |
//replace | [from-block] <to-block> | Yok | Yok | worldedit.region.replace | Seçtiğin bütün yeri istediğin blocka dönüştürürsün. Hava’dan hariç |
//overlay | <block> | Yok | Yok | worldedit.region.overlay | Regionlu alana aynı tipten birer kat tek tip block koyabilirsin. |
//faces | <block> | //outline | Yok | worldedit.region.faces | Regionunda, duvar ve çatı yapar. |
//smooth | [iterations] | Yok | Yok | worldedit.region.smooth | Seçtiğin yeri düzleştirir. |
//move | [count] [direction] [leave-id] | Yok | Yok | worldedit.region.move | Seçtiğin yeri taşırsın. |
//stack | [count] [direction] | Yok | Yok | worldedit.region.stack | Seçtiğin yeri tekrarlar |
//regen | Yok | Yok | Yok | worldedit.regen | Standart duruma geri getirir. |
/cs | <dosya adı> [args…] | Yok | Yok | worldedit.scripting.execute | CraftScript çaliştırır. |
/.s | [args…] | Yok | Yok | Son CraftScript’i çalıştırır. | |
//pos1 | Yok | Yok | Yok | worldedit.selection.pos | Pozisyon 1’i yani ilk köşeyi belirler. |
//pos2 | Yok | Yok | Yok | Pozisyon 2’i yani ikinci köşeyi belirler. | |
//hpos1 | Yok | Yok | Yok | Baktığın yere Pozisyon 1’in köşesini belirler. | |
//hpos2 | Yok | Yok | Yok | Baktıgın yere Pozisyon 2’nin köşesini belirler. | |
//chunk | Yok | Yok | Yok | worldedit.selection.chunk | Chunkları gösterir. |
//wand | Yok | Yok | Yok | worldedit.wand | WorldEdit-Tool’u açar. |
//expand | <amount> [reverse-amount] <direction> | Yok | Yok | worldedit.selection.expand | Seçtiğin yeri büyütür. |
//shift | <amount> <direction> | Yok | Yok | worldedit.selection.shift | Seçtiğin yeri kaydırır. |
//size | Yok | Yok | Yok | worldedit.selection.size | Seçtiğin yerin boyut bilgisini gösterir. |
//count | <block> | Yok | Yok | worldedit.analysis.count | Seçtiğin yerin, hangi blok tipi olduğunu burdan ögrenebilirsin. |
//distr | Yok | Yok | c (Böyle yaparsan Log da bulabilirsin) | worldedit.analysis.distr | Seçtiğin yerde, hangi blok tiplerini nereye yerleştirdiğini görebilirsin. |
/superpickaxe single | Yok | /pickaxe single /sp single | Yok | worldedit.superpickaxe | Tek blok Superpickaxe (Balta)’yı aktif eder. |
/superpickaxe area | <radius> | /pickaxe area /sp area | Yok | worldedit.superpickaxe.area | Superpickaxe-Mode (Balta)’yı aktif eder. |
/none | Yok | /tool none | Yok | Yok | Superpickaxe-Mod’unu kapatır. |
/info | Yok | /tool info | Yok | worldedit.tool.info | Block bilgilendirir. |
/tree | [type] | /tool tree | Yok | worldedit.tool.tree | Agaç yapar. |
/repl | <block> | /tool repl | Yok | worldedit.tool.replacer | Block yedeklendirme. |
/superpickaxe | Yok | /pickaxe /sp | Yok | Yok | Superpickaxe-Mod’unu seçer |
/tool | Yok | Yok | Yok | Yok | Superpickaxe (Balta) Bir araçtır. |
/fill | <block> <radius> [depth] | Yok | Yok | worldedit.fill | Deliği doldurur |
//drain | <çap> | Yok | Yok | worldedit.drain | Belirli bir yerde ki suyu kurutur. |
/fixlava | <çap> | None | None | worldedit.fixlava | Lava’yı dondurur. |
/fixwater | <çapı> | Yok | Yok | worldedit.fixwater | Suyu dondurur |
/removeabove | [boyut] [yükseklik] | Yok | Yok | worldedit.removeabove | Kafanın üstündeki blokları yok eder. |
/removebelow | [boyut] [yükseklik] | Yok | Yok | worldedit.removebelow | Altında ki blokları yok eder. |
/removenear | <block> [boyut] | Yok | Yok | worldedit.removenear | Yanında ki blokları yok eder. |
/replacenear | <boyut> <from-id> <to-id> | Yok | Yok | worldedit.replacenear | Yanındaki blokları değiştirir. |
/snow | [çap] | Yok | Yok | worldedit.snow | Kar yapar |
/thaw | [çap] | Yok | Yok | worldedit.thaw | Bölgede ki buzu eritir. |
/ex | [çap] | /ext /extinguish | Yok | worldedit.extinguish | Yanında ki ateşi söndürür. |
/butcher | [çap] | Yok | Yok | worldedit.butcher | Yanında ki tüm hayvanları ve yaratıkları öldürür. |
/remove | <type> <çapı> | /rem /rement | Yok | worldedit.remove | Seçtiğin bölgede, belirlediğin itemleri siler. |
/we version | Yok | /we ver /worldedit version /worldedit ver | Yok | Yok | WorldEdit versiyonunu gösterir. |
/we reload | Yok | /worldedit reload | Yok | worldedit.reload | WorldEdit yeniden başlatır. |
/we tz | [Zamandilimi] | /worldedit tz | Yok | Yok | Zaman dilimini belirler |
Konuyu nasıl buldun?
2
1